Identyfikacja potrzeb rekrutacyjnych i profilu poszukiwanego pracownika

 

Najczęstszymi sytuacjami, w których firmy inicjują proces poszukiwania nowych pracowników są:

  • nadmierne obłożenie zadaniami zatrudnionych osób
  • rezygnacja z pracy bądź zwolnienie pracownika
  • zmiana profilu działalności wymagająca kompetencji, których nie posiadają dotychczasowi pracownicy
  • wyodrębnianie w strukturach firmy nowych pionów, działów, komórek organizacyjnych
  • budowa nowej firmy
  • przesunięcie pracownika na inne stanowisko wewnątrz organizacji
  • realizacja projektu czasowego
  • sezonowy wzrost liczby realizowanych zleceń
  • długotrwała nieobecność pracownika spowodowana chorobą, ciążą bądź urlopem
  • przejście pracownika na emeryturę bądź rentę

Rozpoczęcie procesu rekrutacyjnego poprzedzamy analizą różnych wariantów działań, którą prowadzimy w ścisłej współpracy z naszymi Klientami. Alternatywą dla pozyskania i zatrudnienia nowego pracownika mogą być:

  • poszerzenie wiedzy i umiejętności aktualnych pracowników poprzez szkolenia bądź coaching
  • skorzystanie ze wsparcia pracowników tymczasowych
  • dociążenie pracą dotychczasowych pracowników
  • zawarcie umowy na zastępstwo

Wybór optymalnego rozwiązania opiera się na analizie aktualnych i przyszłych potrzeb oraz możliwości firmy, ze szczególnym uwzględnieniem:

  • zakresu i złożoności zadań wykonywanych na wakującym stanowisku
  • wiedzy i umiejętności niezbędnych dla poprawnego wykonania powierzonych zadań
  • cech osobowościowych i intelektualnych wymaganych dla prawidłowej realizacji zadań
  • warunków oferty: forma umowy, czas trwania umowy, wynagrodzenie podstawowe i benefity

Dla uzyskania pełni obrazu sytuacji analizujemy dane pozyskane z różnych źródeł:

  • wywiad z bezpośrednim przełożonym bądź właścicielem firmy
  • wywiad z osobą aktualnie zatrudnioną na danym bądź równoległym stanowisku
  • profil kompetencyjny zespołu
  • opis stanowiska pracy
  • analiza pracy
  • dane rynkowe dotyczące m. in. wysokości wynagrodzeń, dostępność wykwalifikowanych kandydatów, działań firm konkurencyjnych