Coaching Zespołu
W coachingu zespołowym klientem jest cały zespół. Praca opiera się na wspólnie wypracowanym i zaakceptowanym przez każdego członka zespołu celu zawodowym. Proces coachingowy ma wydobyć drzemiący w zespole potencjał, skupić zespół wokół wspólnej idei oraz zidentyfikować potencjalne trudności i ograniczenia w celu ich eliminacji. Coach jest jednocześnie uważnym obserwatorem i dostawcą narzędzi poszerzających wiedzę zespołu o rzeczywistości, w której funkcjonuje. Coach jest również katalizatorem negatywnych emocji, modeluje komunikację i pomaga uczestnikom zespołu zrozumieć, co się dzieje w zespole.
Przykładowe zastosowania coachingu zespołu:
- budowa zespołu
- wzrost efektywności pracy zespołu
- wprowadzenie nowych sposobów działania
- identyfikacja i wzmocnienie silnych stron zespołu
- identyfikacja dysfunkcji pracy zespołu
- rozwiązywanie konfliktów
- budowa współodpowiedzialności za efekty pracy
- wzrost kreatywności zespołu i poszczególnych osób
- wzrost zaangażowania i motywacji do działania
- poprawa bądź umocnienie relacji w grupie