Coaching Umiejętności
Coaching umiejętności ma na celu wypracowanie i wdrożenie skutecznych sposobów realizacji zadań zawodowych. Bazę stanowią nowa wiedza bądź umiejętności nabyte przez klienta np. poprzez udział w szkoleniu a pożądane na zajmowanym przez niego stanowisku. W procesie coachingu klient tworzy i realizuje plan wprowadzenia tych nowych kompetencji do zestawu stosowanych przez siebie sposobów i narzędzi pracy. Coach pomaga klientowi w doprecyzowaniu tego planu, identyfikacji szans i zagrożeń, wypracowaniu optymalnego sposobu postępowania. Coach towarzyszy również klientowi w trakcie wykonywania zadań zawodowych, obserwuje stosowanie nowych kompetencji, udziela natychmiastowych informacji zwrotnych. Podejście takie znacząco przyspiesza i zwiększa efektywność procesów uczenia się i rozwoju.
Przykładowe zastosowania coachingu umiejętności:
- efektywna komunikacja
- motywowanie
- delegowanie zadań
- przygotowanie i prowadzenie wystąpień publicznych
- rekrutacja i selekcja pracowników
- rozwiązywanie konfliktów
- prowadzenie rozmów ewaluacyjnych
- praca z trudnym klientem
- negocjacje
- prowadzenie zspotkań