Zarządzanie wiedzą organizacji
Wiedza jest dla wielu firm zasobem strategicznym, choć niewiele z nich zdaje się przykładać do tego wagę. Informacje o kluczowych procesach są rozproszone, często niezapisane, znajdują się wyłącznie w głowach pracowników. Wraz z utratą kluczowych pracowników organizacja traci cenny fragment własnego know how, które łatwo może trafić w ręce konkurencji. Świadome i racjonalne podejście do zarządzania kapitałem intelektualnym może uchronić firmę przed poważnymi stratami, ale też mieć zbawienny wpływ na jej funkcjonowanie i rozwój.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- wzrost bezpieczeństwa i stabilności funkcjonowania firmy
- poprawa komunikacji i jakości zarządzania
- skrócenie czasu realizacji zadań
- lepsze zrozumienie procesów zachodzących w organizacji
- szybsze wdrożenie nowych pracowników i wzrost efektywności ich pracy
Program:
- wiedza jako kapitał strategiczny firmy
- wiedza jawna i ukryta
- identyfikacja luk wiedzy w organizacji
- mechanizmy i narzędzia pozyskiwania i utraty wiedzy przez firmy
- rozpowszechnianie wiedzy w zespole
- koncepcja organizacji uczącej się
- technologiczne i organizacyjne wsparcie zarządzania wiedzą