Zarządzanie wiedzą organizacji

Wiedza jest dla wielu firm zasobem strategicznym, choć niewiele z nich zdaje się przykładać do tego wagę. Informacje o kluczowych procesach są rozproszone, często niezapisane, znajdują się wyłącznie w głowach pracowników. Wraz z utratą kluczowych pracowników organizacja traci cenny fragment własnego know how, które łatwo może trafić w ręce konkurencji. Świadome i racjonalne podejście do zarządzania kapitałem intelektualnym może uchronić firmę przed poważnymi stratami, ale też mieć zbawienny wpływ na jej funkcjonowanie i rozwój.

 

Korzyści z udziału w szkoleniu:

 

  • wzrost bezpieczeństwa i stabilności funkcjonowania firmy
  • poprawa komunikacji i jakości zarządzania
  • skrócenie czasu realizacji zadań
  • lepsze zrozumienie procesów zachodzących w organizacji
  • szybsze wdrożenie nowych pracowników i wzrost efektywności ich pracy

Program:

 

  • wiedza jako kapitał strategiczny firmy
  • wiedza jawna i ukryta
  • identyfikacja luk wiedzy w organizacji
  • mechanizmy i narzędzia pozyskiwania i utraty wiedzy przez firmy
  • rozpowszechnianie wiedzy w zespole
  • koncepcja organizacji uczącej się
  • technologiczne i organizacyjne wsparcie zarządzania wiedzą