Zarządzanie przez kompetencje

Kompetencje są pojęciem zawierającym w sobie informacje o wiedzy, umiejętnościach i postawach pracowników. Firmy stawiające sobie za cel prowadzenie spójnej polityki personalnej decydują o opracowaniu i wdrożeniu systemów zarządzania opartych na wspólnym mianowniku, którym są kompetencje. Pozwala to na ujednolicenie działań w zakresie HR co usprawnia i przyspiesza procesy naboru, szkolenia i pomiaru efektywności pracy personelu.

 

Korzyści z udziału w szkoleniu:

 

  • systematyzacja i wzrost skuteczności działań personalnych firmy
  • lepsze dopasowanie kompetencji pracowników i potrzeb organizacji
  • ujednolicenie pojęć i komunikacji dotyczącej obszarów HR
  • wzrost transparentność oczekiwań firmy względem pracowników

Program:

 

  • wyzwania w obszarach HR
  • zawartość pojęcia kompetencji
  • metody opisu i pomiaru kompetencji
  • obszary zastosowań kompetencji w praktyce HR
  • definiowanie kompetencji kluczowych dla organizacji
  • kompetencje w ujęciu systemowym
  • budowa przewag konkurencyjnych na bazie zarządzania przez kompetencje